Wednesday, 20 March 2013

Penulisan RPH KSSR


CONTOH 1 

Hari






:
 





Tahun







:
 





Tarikh






:
 
Subjek: 
Tema:Tulis (jika berkaitan)Modul:Tulis (jika berkaitan)Masa: 
Topik: 
OBJEKTIF/KEMAHIRANSTRATEGI / AKTIVITI / BAHANHASIL PEMBELAJARAN /
Standard kandungan ( Content standard/s)Nyatakan langkah-langkah P&PLEARNING OUTCOMES
Pupils able to…..……(rujuk Learning Objectives Rujuk  Suggested Teaching and Learning Activities (Pentaksiran Assessment)
dalam Curriculum Specification)dalam Curriculum SpecificationRujuk bahagian Learning Outcomes 
  dalam Curriculum Specification
   
   
   
Standard Pembelajaran ( Learning standard/s)PENERAPAN NILAI/PENGISIAN KURIKULUM 
Pupils able to…..……(rujuk Learning OutcomesPedagogi 
dalam Curriculum Specification)Nyatakan pendekatan P&P yang digunakan 
 cth kontekstual, kooperatif, inkuiri penemuan, 
         konstruktivisme, pembelajaran masteri, 
   
 Elemen Merentas Kurikulum (EMK)IMPAK/REFLEKSI
Objektif ( Objective/s)Nyatakan EMK yang berkaitan (jika berkenaan)Ditulis selepas P&P dilaksanakan
Nyatakan hasil yang hendak dicapai cth Keusahawanan, TMKContoh:
di akhir P&P pada hari tersebut 20 daripada 25 menguasai P&P
Rujuk  ruangan Learning Objectives  5 org murid diberi pemulihan
dalam Curriculum SpecificationNilai dan Sikapatau
 Nyatakan nilai murni yang diterapkan dlm P&P90% menguasai kemahiran
 cth kerjasama, kejujuran, 10% diberi bimbingan
  *boleh ditulis dalam bentuk peratus  
  atau bilangan   
** Sila rujuk Curriculum Specification sebagai panduan penulisan RPH


CONTOH 2

Hari: Tahun: Tarikh: 
Subjek: 
Tema:Tulis (jika berkaitan)Modul:Tulis Nama Modul Yang DigunakanMasa: 
Topik: 
OBJEKTIF/KEMAHIRANSTRATEGI / AKTIVITI / BAHANHASIL PEMBELAJARAN /
Standard kandungan ( Content standard/s)Nyatakan langkah-langkah P&PLEARNING OUTCOMES
Nyatakan dalam bentuk kod (Pentaksiran Assessment)
  Nyatakan instrumen yang digunakan
  untuk pentaksiran
  cth : Temubual/pemerhatian/
            bertulis/lisan
   
Standard Pembelajaran ( Learning standard/s)PENERAPAN NILAI/PENGISIAN KURIKULUM 
Nyatakan dalam bentuk kodPedagogiNyatakan Pentaksiran :  BDE
 Nyatakan pendekatan P&P yang digunakan 
 cth kontekstual, kooperatif, inkuiri penemuan, 
         konstruktivisme, pembelajaran masteri, 
   
 Elemen Merentas Kurikulum (EMK)IMPAK/REFLEKSI
Objektif ( Objective/s)Nyatakan EMK yang berkaitanDitulis selepas P&P dilaksanakan
Nyatakan hasil yang hendak dicapai cth Keusahawanan, TMKContoh:
di akhir P&P pada hari tersebut 20 daripada 25 menguasai P&P
  5 org murid diberi pemulihan
 Nilai dan Sikapatau  
 Nyatakan nilai murni yang diterapkan dlm P&P90% menguasai kemahiran
 cth kerjasama, kejujuran, 10% diberi bimbingan
  *boleh ditulis dalam bentuk peratus  
  atau bilangan   
** Sila rujuk Dokumen Standard dan Dokumen Standard Prestasi sebagai panduan penulisan RPH

No comments:

Post a Comment